В карантин не час опускати руки: поради експерта
Опубликованно 24.04.2020 08:10
Бізнесу доводиться просто чекати, але, як розповідає СтройОбзору маркетинг-стратег і власник маркетингового агентства повного циклу Defense Яна Чумак, час очікування також потрібно провести з користю, закрити старі прогалини, а також знайти нові можливості для розвитку своєї справи.
«Карантин – це час – саме, що ні на є підходящий для того, щоб перетворити свій бізнес з неефективного у конкурентоспроможний. В той, який витримує струс кризами, стрибками долара і епідеміями», - вважає експерт.
На її думку, ситуація на ринку після завершення карантину істотно зміниться, адже, перш за все, скоротиться обсяг попиту.
«Клієнтів стане менше. Хтось віддасть перевагу ваш товар більш дешевого замінника, тобто буде задовольняти свою потребу вже не вашим продуктом. Середній чек зменшиться. Покупці будуть притримувати гроші в зв\'язку з невідомістю. Частота покупок теж скоротиться, тобто клієнт прийде до вас за півроку не 6 разів, як раніше, а лише 4. Конкуренція між гравцями посилиться на всіх ринках. Так як покупців менше, а гравців поки така ж кількість. Що в цій ситуації роблять підприємці? Зупиняють всі маркетингові активності, прикриваючись фразою: «ну зараз така ситуація...». Але свідомі бізнесмени так не надходять. А діють з точністю до навпаки», - каже Яна Чумак.
І радить продовжувати працювати над розвитком своєї справи, незважаючи ні на що.
По-перше, попрацювати над позиціонуванням компанії, розробити свою унікальну торгову пропозицію, знайти свою «фішку». По-друге, подивитися більш критично на свою назву, лого, екстер\'єр і інтер\'єр закладу, відповідає особливостям цільової аудиторії.
По-третє, стати зрозумілим для клієнта «упакувати» переваги, дати можливість клієнту, в умовах великої кількості гравців на ринку, віддати перевагу саме вас.
Але, за словами маркетинг-стратега, це тільки перші етапи роботи.
«Необхідно розробити стратегію роботи з асортиментом, оптимізувати його. Визначити, які товари приносять вам максимальний результат, не розпорошуватися на низкомаржинальные і слабо обертаються товари. У роботі з асортиментом криється джерело додаткового прибутку – 20, 30 а іноді і 50%. Також необхідно розбити на сегменти вашу клієнтську базу, опрацювати стратегію поведінки з кожною групою в залежності від частоти покупок, середнього чека, давності покупок. Адже зрозуміло, що тільки 20-25% ваших клієнтів дають основний прибуток. У цей період важливо зрозуміти, на яку групу клієнтів запускати рекламу, а на яку не варто витрачати бюджети», - говорить вона.
При цьому експерт радить не забувати використовувати базово необхідні інструменти для прийняття власником зважених управлінських рішень. Наприклад, оцифрувати ключові показники бізнесу і вашу воронку продажів. Мова йде про таких показниках, як маржа, середній чек, кількість лідов, конверсія на кожному кроці воронки продажів, кількість повторних продажів.
«Важливо також контролювати ефективність реклами і розраховувати показник повернення маркетингових інвестицій. Уникайте хаотичних рекламних дій. Робіть маркетинг-план на місяць-два. Опрацьований на старті комплексний план комунікацій допомагає в плануванні та скорочує нецільове використання бюджетів на 40%», - підводить підсумок Яна Чумак.
Джерело: СтройОбзорdocument.write(\'\');
Категория: Технологии