Новые правила: что подготовил для сферы строительства ключевой закон рынка земли №1423-IX


Опубликованно 16.08.2021 07:10

Новые правила: что подготовил для сферы строительства ключевой закон рынка земли №1423-IX

Eпoпeя із зaкoнoпрoeктoм №2194   (тeпeр вжe зaкoн   №1423-IX від   28 квітня 2021 рoку), який дoзвoляє пeрeдaти зeмлі зa мeжaми нaсeлeниx пунктів в кoмунaльну влaсність, тa іншиx зaкoнів щoдo удoскoнaлeння систeми упрaвління тa дeрeгуляції у сфeрі зeмeльниx віднoсин, який прeзидeнт Вoлoдимир Зeлeнський публічнo нaрік "зeмeльнoю Кoнституцією", зaвeршилaся йoгo підписaнням.  

Крім дійснo рeвoлюційнoгo підxoду дo прaвoвoгo рeгулювaння ринку зeмлі, зaкoн зaчіпaє й будівeльну гaлузь.  

Нижчe – ключoві зміни, які суттєвo вплинуть нa рeгулювaння будівeльнoї сфeри в Укрaїні.

Зміни рeжимів викoристaння зeмeльниx ділянoк oкрeмиx кaтeгoрій зeмeль

Відтeпeр нa зeмляx рeкрeaційнoгo тa oздoрoвчoгo признaчeння дoпускaється будівництвo oб\'єктів грoмaдськoгo тa житлoвoгo признaчeння.  

Aлe зa умoви – тaкe будівництвo нe пoрушує встaнoвлeниx режимів та відповідає містобудівній документації. Ця правило не стосується земельних ділянок, зайнятих спортивними та туристичними об\'єктами, зеленими насадженнями населених пунктів та аналогічними об\'єктами.

Читайте да Чому законопроект №2194 ради децентралізацію землі важливий про земельної реформи

Також тепер у прибережних захисних смугах можна реконструювати, реставрувати та робити капітальний содержание існуючих об’єктів. Таким чином встановлена Земельним кодексом України заборона щодо будівництва всего хорошего-яких споруд тепер поширюється винятково держи нове будівництво.

Що стосується режимів використання земель територій об’єктів культурної спадщини та їх охоронних зон – уложение обмежує використання таких земель незалежно від встановленого цільового призначення. Це обмеження суттєво вплине сверху можливість будь-якого будівництва в історичних ареалах та в зонах охорони пам\'яток.

Затвердження детальних планів територій по части-новому

Детальні плани територій, які знаходяться из-за межами населеного пункту, тепер затверджуватимуть відповідні місцеві за, а не районні державні адміністрації.  

Ця квота – логічний кроко в продовженні процесів з децентралізації.

Нововведення в законодавство относительно охорону культурної спадщини

Принцип вносить суттєві зміни до самого Закону України "Про охорону культурної спадщини". Введено такі нові поняття як "облікова документація", "цінна історична забудова", "територія пам\'ятки".  

А органи охорони культурної спадщини повинні публікувати переліки щойно виявлених об’єктів культурної спадщини получай своїх офіційних веб-сайтах.

Також нововведення торкнулися встановлення обмежень к будівництва на території пам\'яток. Визначати межі та режими використання території пам’ятки будуть згідно науково-проектної документації. А затверджувати таку документацію мають Міністерство культури України (щодо пам’яток національного значення) та місцеві органи охорони культурної спадщини (щодо пам’яток місцевого значення).

Варто очікувати й в новий порядок визначення меж та режимів використання території пам’ятки та затвердження науково-проектної документації від Кабінету міністрів.

Особливої уваги вартий наступний сторона: до затвердження відповідної документації получай пам’ятку передбачено фіксовані розміри меж території пам’ятки. Таким чином, уложение розмежовує поняття території пам\'ятки та її охоронної зони.

Також законом передбачено фіксовані розміри меж та режими використання зон охорони пам’ятки раньше затвердження науково-проектної (науково-дослідної) документації получай неї.   Як наслідок, у межах зон охорони відтепер если заборонено проведення робіт з нового будівництва держи відстані, меншій за суму подвійної висоти пам’ятки, що охороняється, та висоти запланованої новобудови

Крім того, если заборонено проведення будівельних робіт нате існуючих об’єктах, якщо наслідком виконання таких робіт стане збільшення висотності такого об’єкта или збільшення більш як бери 15% зовнішніх геометричних розмірів його фундаменту (крім територій пам’яток археології), ли зменшення відстані від такого об’єкта вплоть до пам’ятки, що охороняється, понад граничний рівень, який визначається як подвійна кошелка висоти пам’ятки та висоти такого об’єкта. Отже, во (избежание пам\'яток архітектури загальна особлива авлакоген буде складати 120 м.

Що стосується нових повноважень, в таком случае законом передбачено досить оригінальне повноваження во (избежание Мінкультури: якщо місцеві органи охорони культурної спадщини "гальмують" процес розроблення науково-проектної документації з визначення меж і режимів використання історичних ареалів населених місць межі історичного ареалу населеного місця, відомство може розробити та затвердити таку документацію следовать власною ініціативою.

Зміни, що торкнулися іпотечних зобов\'язань

№2194 зачепив і закону "Для іпотеку" щодо розширення предмету іпотеки, виконання іпотечного зобов\'язання та визначення вартості полномочия суперфіцію.

Відтепер, крім компетенция оренди чи користування нерухомим майном, що надає орендарю чи користувачу воля будувати, володіти та відчужувати об’єкт нерухомого вниз, предметом іпотеки може бути либерум вето користування чужою земельною ділянкою чтобы сільськогосподарських потреб (емфітевзис) чи интересах забудови (суперфіцій).

Включене впредь до іпотечного договору іпотечне застереження если документом, який посвідчує перехід такого власть до іпотекодержателя, заміну особи користувача земельної ділянки у договорі емфітевзису чи суперфіцію, а також підставою про державної реєстрації такого карт-бланш.

Що стосується визначення вартості компетенция суперфіцію, що переходить вплоть до іпотекодержателя, то вона визначається следовать вартістю, визначеною на одну минуту набуття такого права держи підставі оцінки предмета іпотеки суб’єктом оціночної діяльності.

Як бачимо, адат №2194 торкнувся не лише широкого кола питань з регулювання земельних відносин, а вніс свої корективи в питання будівництва, іпотечних зобов\'язань та охорони культурної спадщини.  

У зв\'язку з введенням нових підходів прежде обмежень щодо історичної забудови, саме сверху питання охорони культурної спадщини ми б рекомендували звернути увагу тим, хто володіє нерухомістю, яка знаходиться в історичних ареалах та тим, хто має намір провадити будівельну діяльність в охоронних зонах пам\'яток.  

Колонку написано у співавторстві з Маргаритою Брянською, юристкою TOTUM LF

До сих пор материалы автора Если Ваша милость заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter. Статьи, публикуемые в разделе "Мнения", отражают точку зрения автора и могут малограмотный совпадать с позицией редакции

Напишите нам будівництво у нерухомість іпотека земельна ділянка билль №2194 закон №1423-IX охорона культурної спадщини іпотечні зобов\'язання історична забудова пам\'ятка архітектури


Категория: Строительство