Слово «криза» для мене нічого не значить, будь-якої проблеми я шукаю ресурс для розвитку – Микола Толмачов
Опубликованно 08.05.2018 01:03
Про бізнесі, власної компанії та плани на найближче майбутнє в інтерв\'ю розповів генеральний директор будівельної компанії «ТММ» Микола Толмачов, передає СтройОбзор.
– Миколо Григоровичу, Ви створили одну з самих успішних будівельних компаній в Україні. 25 років, в умовах нашої економіки – це дуже серйозно. У чому секрет?
– Думаю, це поєднання бренду і хорошої репутації. Відповідальність – ключовий фактор. Як говорив Антонов (правда про літаки), творець відповідає за своє творіння, поки воно живе. Будівельна компанія повинна бути довгоживучої, і якщо вона відповідає за свої проекти, то заслуговує довіри.
– Як ви потрапили в будівельний бізнес, якщо за освітою авіаконструктор?
– Коли я закінчував аспірантуру, Харківський авіаційний інститут (ХАІ) відчайдушно потребував нових лабораторіях. Для нового корпусу виділили ділянку, але грошей на будівництво не було. Керівництво інституту вирішило побудувати п\'ятиповерховий будинок власними силами, а керувати штабом будівництва поставили мене, тоді аспіранта. Якийсь досвід будівництва у мене вже був – працюючи в студентських будзагонах, я опанував двадцять будівельними спеціальностями. Але єдиним ресурсом, який надав інститут, були студенти. Тоді я навчився творити без грошей – будували силами студентів, а будматеріали добували по бартеру за студентів.
– Але при цьому ви планували будувати літаки, а не вдома. Червоний диплом, аспірантура... мрія про небо, в кінці кінців...
– Так, авіабудування – моя мрія. Але час диктував свої умови. У 1989 році ми з однодумцями з ХАІ створили науково-виробничий центр «Синтал» – пропонували підприємствам оборонного комплексу власні розробки, які, варто відзначити, користувалися великою популярністю.
Однак розвал СРСР і гіперінфляція відклали наукові розробки до кращих часів, а мені довелося зробити вибір між зарплатою наукового співробітника та бізнес-перспективами.
Тоді і була створена компанія «ТММ». Основним заняттям фірми стали торговельні операції з металом і енергетичним обладнанням.
– «ТММ» – компанія замкнутого циклу, але чи не простіше все-таки працювати з партнерами?
– Такий підхід виправдовує себе. Саме цією системою ведення бізнесу прославився знаменитий американський промисловець Генрі Форд. Сьогодні наша компанія для власних потреб виробляє бетон та металоконструкції, вентиляційні системи і системи кондиціювання, металопластикові вікна та будівельні суміші. У структурі компанії є власні проектні підрозділи, автопарк будтехніки, житлово-експлуатаційне управління. Вертикальна інтеграція – нетипова для будівельної сфери, але дозволяє гарантувати якість готового продукту.
– Ви бізнесмен-вчений, написали дисертацію, займаєтеся авиаконструированием. У вас дуже різноманітні інтереси. Ви намагаєтеся їх реалізувати в бізнесі?
– Мені цікаві багато напрямків, і я бачу в них перспективу, але я не можу себе клонувати. Будь-яка діяльність вимагає грамотного керівництва і самовіддачі, а знайти хорошого, мотивованого топ-менеджера дуже непросто. Хоча я всіляко намагаюся будувати партнерські, шанобливі стосунки з усіма співробітниками, навіть прибиральниця – мій партнер, її робота теж впливає на загальний результат. Один час я пробував робити топ-менеджерів акціонерами, щоб більше мотивувати, але досвід не вдався.
– Кажуть, у тому числі з-за топ-менеджерів не склався ваш аграрний бізнес, який спочатку був досить успішним?
– Так, я мало брав участі в цьому напрямку – управління холдингом Sintal Agriculture практично повністю довірив гендиректору. Як ви знаєте, це призвело до банкрутства. Звичайно, зіграли роль і об\'єктивні фактори – тривала посуха, несприятлива кон\'юнктура, проблеми в банківській сфері.
– Шкодуєте про те, що зв\'язалися з сільським господарством?
–Ні. Слово «криза» для мене взагалі нічого не значить. В будь-якій проблемі я шукаю ресурс для розвитку. Для мене пріоритет – робота на перспективу. Глобальне мислення відсіває багато поточні питання та проблеми, якщо вони, звичайно, не впливають на процес досягнення поставленої мети.
– 25-річчя компанії відсвяткували. Які плани на найближчі 25 років? Плануєте змінюватися?
–Звичайно. Потрібно рухатися з ринком і попереду ринку. Ми повинні як мінімум знову вийти на колишній рівень, тільки вже з новими якостями.
– Як в Україні побудувати бізнес? Поради від Миколи Толмачова...
– У всьому бачити ресурс – він є завжди, треба його тільки знайти. Мислити глобально, працюючи на перспективу. Жити широкими мазками.
Джерело
Категория: Ремонт