Сізіфова праця: Коли ж в Україні відремонтують дороги


Опубликованно 23.03.2018 14:42

Сізіфова праця: Коли ж в Україні відремонтують дороги

Сьогодні, 21 березня, Кабмін затвердив Державну цільову економічну програму розвитку автодоріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки.

Представив програму та розповів про плани щодо її реалізації голова "Укравтодору" Славомір Новак, передає СтройОбзор.

Головний дорожник України пообіцяв, що вже через п\'ять років усі обласні центри країни будуть з\'єднані добрими автомобільними дорогами. Здавалося б непогано. Але, поставить ця програма крапку в ремонті доріг в Україні, який триває вже цілу вічність – питання.

РЕМОНТ ПО КОЛУ

За словами Славоміра Новака, ремонт доріг в Україні не проводилося з 2005 року. Винятком стали кілька років підготовки до Євро-2012.

16.03.2018 В уряді пообіцяли відремонтувати 3 тис. км доріг

"Відсутність сучасних технічних стандартів та невідповідність сучасним параметрам навантаження фактично зруйнували мережу доріг. Для відновлення доріг потрібні час і кошти", - зазначив він.

Час дійсно потрібно. Але, нескладно підрахувати, скільки років має пройти, щоб в Україні відремонтували всі дороги до єдиної. До прикладу, в минулому 2017-му році, "Укравтодор" відновив близько 2 тис. км. Що становить близько 1% від усієї протяжності трас. При тому, що традиційно після зими разом зі снігом зійшов і асфальт.

ЩО НЕ ТАК З ЦИМИ ДОРОГАМИ

Спеціалісти називають кілька причин, по яких в Україні не можуть довести цю роботу до розуму.

По-перше, час. Будь дорожнє покриття зношується, а якщо воно зношується швидше, ніж укладається, то з дорогами буде біда.

По-друге, сам вік доріг. Крім того, з кожним роком додається і велика кількість транспорту. З цього виходить, по-третє, – навантаження на дороги. Особливо це стосується вантажного транспорту і перевищення допустимої норми навантаження. Тільки 26% доріг в Україні можуть витримати вагу 36 тонн. Більшість трас витримують до 24 тонн, що підходило під норми минулого століття. Зараз по нашим дорогам їздять фури вагою від 35-40 тонн. Повноцінного вагового контролю на дорогах в Україні досі немає.

06.03.2018 В Кабміні затвердили п\'ять програм ремонту і будівництва доріг

Ще одна причина – потрібно зрозуміти, з чого ж зроблені наші дороги.... Про те, що виконання дорожніх робіт буде суворо контролюватися прем\'єр-міністр вже говорив (його слова буде сказано нижче). Але, наприклад, деякі фахівці стверджують, що асфальтобетонні дороги пора міняти на цементобетонні (як в Європі). Цементобетонні дороги – довговічніше, і їм не потрібен ямковий ремонт.

Ну і звичайно – фінансування. Програма, мова про яку йшла спочатку, передбачає фінансування в розмірі 300 млрд. грн. В уряді суму називають рекордною, а от питання – чи вистачить – залишається відкритим.

Так, директор Національного секретаріату CoST Ukraine Наталія Форсюк розповіла, що середня вартість ремонту одного кілометра доріг в Україні з десяти найбільшим дорожнім контрактами становить 12,23 млн. грн.

ПРО ГРОШІ І ПРО САМІЙ ПРОГРАМІ

Але повернемося до прийнятої Кабміном програми і до її фінансування. Отже, загальний обсяг фінансування програми становить 298,349 млрд. грн., з яких 178 млрд. грн. будуть залучені за рахунок Державного дорожнього фонду, 113,8 млрд. грн. - за рахунок інших джерел.

05.03.2018 Поляки будуть будувати дороги в Україні

Як повідомив прем\'єр-міністр Володимир Гройсман роботи по ремонту доріг в цьому році "будуть наймасштабнішими за всю історію незалежності, а в наступні п\'ять років "Укравтодор" планує витратити на ремонт рекордну суму".

Що ж стосується самої програми, то, за словами глави Кабміну, відновлення українських доріг буде відбуватися за трьома напрямками:ремонт доріг,контроль якості, коли неякісний торішній ремонт виконавці будуть переробляти за власні кошти і не будуть допущені до виконання ремонту цього року,ваговий контроль.

"Відразу хочу наголосити: ми плануємо поступово йти від поточних середніх ремонтів і здійснювати капітальний ремонт, реконструкцію і нове будівництво. Це вимагає більш професійної підготовки проектної документації, більшої підготовки і конкуренції між будівельними організаціями", - додав до цього глава "Укравтодору".

За його словами, до кінця 2022 року в Україні може бути відремонтовано половина загальної мережі доріг державного значення - близько 20 тис. км.

"У цілому за п\'ять років основні ремонтні роботи будуть здійснені за основними міжнародними напрямками", - сказав Славомір Новак.

Джерело: СтройОбзор



Категория: Строительство